8 Mart 2010 Pazartesi

Aşama Aşama Katmer Yapılışı !!

Malzemeler ;

4,5-5 sb Sinangil  Baklavalık Un
1 tk Yuva Maya Aktif 100 gr
7 yk Kırlangıç Ayçiçek Yağı
2-2,5 sb ılık su
1 Yumurta
1 tk Tuz


Hazılanışı ;

Tüm Malzemeler karıştırılıp kulak memesi yumuşaklığından biraz sert hamur elde edilir. Hamur 30 dk dinlendirilir.


Üçsan Plastik Geniş Kase 'den önceki yazılarımda, hamur mayalamak için kullanacağımdan bahsetmiştim. Katmer hamurumu bu kasede mayaladım.


Mayalanan hamurları 7 bezeye ayırdım ve 15 dakika da öyle dinlendirdim.


Bezeleri teler teker merdane yardımı ile açtım. Aralarına 1 yemek kaşığı ayçiçek yağı sürdüm. Rulo şeklinde sarıp resimde görüldüğü gibi içe doğru doladım.15 dakika üzeri örtülü bir şekilde buzdolabında dinlendirdim.


Dinlenmiş katmerleri merdane yardımı ile servis tabağı genişliğinde açtım.

Az yağlı teflon tava da arkalı önlü pişirdim. 1 tanesini de buzluğa attım acil durumlar için :)

Elektrikli Sac 'da daha güzel olur. En kısa zamanda almayı düşünüyorum. Bakalım Hayırlısı :)

Servise Hazırdır

Afiyet Olsun...

2 yorum:

  1. Hımmmm
    katmerler nefis görünüyor ellerine sağlık arkadaşım....
    Kadınlar günümüzde kutlu olsun.
    Sevgiler.........

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Yıldız beğendiğine sevindim..

    Güzel mesajın için teşekkürler..

    YanıtlaSil