1 Eylül 2010 Çarşamba

Urfa Usulü Yumurtalı Çiğ köfte


Eşim yumurtalı çiğ köfteyi pek sevmez, o yüzden ona yumurta koymadan önce ayırdım ve onun resmini çektim. Yumurtalısını neden çekmedim, çünkü yapmamla mideme inmesi bir oldu :) Uzun bir zamandan sonra kendimi tutamadım. Bu tarifi Urfalı kapı komşum Sebahat Abla'dan öğrenmiştim, ne kadar da onun yaptığı gibi lezzetli olmasa da yine de nefsimi köreltmemi sağladı :) Ellerime sağlık, beğeneceğinize eminim...

Malzemeler ;

2 su bardağı esmer köftelik bulgur
1 yemek kaşığı isot
1 yemek kaşığı nane
1 yemek kaşığı domates salçası
1 adet domates
3 adet sivri biber
1 avuç maydanoz
4 adet taze soğan
1 adet orta boy kuru soğan
4 diş sarımsak
tuz
1 çay bardağı sıvıyağ
1 adet yumurta
1/2 - 1 su bardağı su (yoğurulma durumuna göre)

Hazırlanışı ;

* Sırasıyla, bulgur ince ince kıyılmış soğan, biber, domates, baharatlar, salça, sarımsak bir tepsiye alınır ve ara ara su katılarak yoğurulur. Ben uzun süre yoğurduğum için yarım su bardağı su kullandım.
* Güzelce yoğurulan köftemize ince ince kıyılmış taze soğan ve maydanoz eklenip kıvama gelene kadar yoğurulmaya devam edilir.
* O sırada tavaya sıvıyağ dökülür ve ocağa alınır, burada yağı yakmamaya özen gösterin ve yumurtayı ekleyin, kasık yardımı ile sık sık karıştırın ve ocağı kapatın.
* Yumurta, köftenin ortasına açılan çukura yağı ile birlikte dökülür ve hafif dokunuşlar ile karıştırılır.
* Beyaz lahana, göbek salata, havuç, turp, turşu, limon ve ayran eşliğinde servis yapılır.
* AFİYET OLSUN..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder