3 Şubat 2010 Çarşamba

Hamsi Kızartması


Eşimle haftalık pazar alışverişimizi Bahçeşehir Sosyete Pazarı PazarTürk'te yaparız. Biraz pahalı fakat  kaliteli ürünleri var PazarTürk'ün. Bu hafta da hamsi alalım dedik. Havaların çok fazla soğumamasından dolayı hamsiler yurdumuzu terk etmişler. Bundan dolayı da, hamsi kıtlığı olduğu için, Bir kaç ay öncesine kıyasla fiyatları biraz pahalı.. Geçen hafta 6-7-8 TL arasında değişen fiyatlar bu hafta 5 ile 6 arasında değişiyordu. Son 1 haftanın getirdiği soğuklar hamsi fiyatlarında da düşüş göstereceğini işaret ediyor. Bu devirde herşey o kadar pahalı ki bari balıktan alalım vitaminimizi..

Malzemeler ;

1/2 kg hamsi
1/2 kase Konya Un
1 çb Kırlangıç Ayçiçek Yağı
Tuz
1/2 Limon

Hazırlanışı ;

Hamsiler ayıklanır, yıkanır ve tuzlanır.
Una bulanır, kızgın ayçiçek yağında kızartılır.
Üzerine limon sıkılır ve limon dilimleri ile süslenir.(ben bayılırımmm)
Yeşil Salata ve Şalgam Suyu eşliğinde servis yapılır.

Afiyet Olsun...

4 yorum:

  1. amaaaa arkadasım işin en yogunn ve işyerinde mantar :( varken yapılcak iş mi bu hamsi tavaaa :(

    YanıtlaSil
  2. esra arkadasımm sen benim hediye paketine hamsi ekmek koyy ben hediyeden vazgectim :)

    YanıtlaSil
  3. sardalya aldım ben sardalyanın kızartması mı iyi olur bugulamamı esra arkadasım:???

    YanıtlaSil
  4. bide ben şeyi merak ediyorum esra canım ya balıkların kılçıklarını çıkarmak için kolay bi yöntem var mı acaba........

    YanıtlaSil