8 Mart 2010 Pazartesi

Taze Yoğurt Yapımı


Taptaze 4 lt süt aldım Pazar sabahı sütçüden. Birazını içmelik ayırıp geri kalanını da yoğurt yapmaya karar verdim.

Sütü köpükleri kabarana kadar kaynattım. Ara ara köpüklerini üfleyip ortasının açılmasını sağladım ki köpükleri, ortasında kaynama yapsın.

Sütü kaynattım, ocağın altını kapattım. Sütü ılımaya bıraktım.


2 yemek kaşığı yoğurdu kaseye aldım. Sütün parmağımla derecesini ölçtüm. Serçe Parmağınızı sütün içerisinde tutabiliyosanız süt mayalanmaya hazır demektir. 4-5 yemek kaşığı ılık sütü yoğurdun içine ekleyip karıştırdım ve ılıyan sütün içine koyup bir kere karıştırdım.

Mayalanmaya hazır sütün son hali yukarıdaki resimdeki gibidir. Daha sonrasında üzerine tencerenin kapağını örttüm. İlk önce gazeteye, daha sonra pike ve battaniyeye sardım. 1 gün mayalanması için beklettim.

veeee sonuçç...

harikaaaaa...

evde, taze inek sütü ile sağlıklı yoğurt yapmak gibisi var mı...


Afiyet Bal Şeker Olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder