10 Şubat 2010 Çarşamba

Sarma


Geçen hafta Bahçeşehir PazarTürk'ten aldığım, Tokat yaprağını gece 22:00 civarında sarmaya başladım. Eşim 00:00 da işten gelicekti, onun gelmesine hazır olması lazımdı koydum kafama:)
İstediğim gibi de oldu. Eve girer girmez ocağın altını kapattım :)

Malzemeler ;

2,5 sb Reis Pirinç
1 orta boy Soğan
2 tk Tat Salça
1 tk nane
1çk tuz
1 tutam karabiber
1/3 çnKırlangıç Ayçiçek Yağı

1/2 limon
1,5-2lt sıcak su
1/2 çb Kırlangıç Ayçiçek Yağı
1/2 çb Kırlangıç Mısır Yağı

Hazırlanışı ;

Pirinçler sıcak suda 30 dakika bekletilir.
Soğan rendelenir,  pirinç, soğan ve diğer malzemeler derin bir kap içerisine alınır ve karıştırılır.
15 dakika sıcak suda bekletilen yapraklar sıkılır. İç harcımız yapraklara konur ve sarılır.
Sarılan yapraklar tencereye 1 sıra düz bir sıra ters olarak dizilir.
Biraz tuz, biraz şeker serpilir. 3 dilim limon dizilir. geri kalan limon sarmaların üzerine sıkılır.
Ayçiçek, mısır yağı ve 1,5-2 lt sıcak su eklenir. Orta derece ateşte dolmalar pişene kadar pişirilir.
Yoğurt eşliğinde servis yapılır.



Afiyet Olsun..

2 yorum:

  1. hayır diyemeyeceğim yiyecek kaç zamandır canım çekiyoooo

    bende istiyom eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. en son 16 ocakta yemiştim

    ondan önce 2 ocaktada kaynanam yapmıştı günüme..

    Aslında anneanne varken sardırsam o oturduğu yerden sarıyor :) ama havalar malum gidemedim çok canım çekti niyeyse sanırım hastalıktan :)
    hasta olunca insan herşey canı istiyo :)

    YanıtlaSil