4 Ocak 2010 Pazartesi

Bu da Benim Aşurem




Bu benim 2. aşure denemem.. Geçen sene 25 kase çıkarmıştım.
Bugün 38 kase yaptım 28ini de komşularıma dağıttım. Tadı yine de çok güzel oldu :)
Resimler biraz kötü çıkmış olabilir, cep telefonuyla çektim..
Üstelik çok yoruldum 40 daireyi dolaşmak hiç kolay olmadı.. :)



Malzemeler ;

4sb aşurelik buğday
1,5sb fasulye
1,5 sb nohut
200gr kuru kayısı
200 gr kuru incir
100 gr üzüm
kuş üzümü
1 yk gül suyu
1 sb fındık
1 sb ceviz
5 sb şeker
6-7 adet hurma
1 nar
karanfil
tarçın




Hazırlanışı ;

Baklagilleri ve kuru meyveleri 1 gece öncesinden sıcak suda beklettim.
Ertesi gün, önce buğdayı sonra fasulye ve nohutu yumuşayana kadar kaynattım.
İçine, kuru meyveleri, gül suyunu ve şekeri de ekleyip, tadları iyice birbirine karışana dek kaynattım.
Alüminyum kaseler çok pratik oldu, ben bu sene de bu şekilde komşularıma dağıtmayı tercih ettim.
Aşureyi kaselere paylaştırdıktan sonra üzerini, fındık, ceviz, tarçın, kuş üzümü, nar ve karanfil ile süsledim.
İşte bu kadar..göründüğü kadar zor değil..

Afiyet Olsun...

2 yorum:

  1. Bayılırım aşureye.Görünce hemen geldim.eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim beğendiğine sevindim.

    YanıtlaSil