1 Temmuz 2010 Perşembe

Fırında Soslu Tavuk


Eşimin isteği üzerine yapılmış bir yemek.. 5 aydır ağzıma tavuk sürmüyordum, tiksiniyordum.. Son günlerde yavaş yavaş yemeye başladım eşim de bunu fırsat bildi. Annemin sık sık yaptığı bu lezzeti eşim de çok seviyordu hemen yapmamı istedi. Tarif çok basit, denemenizi tavsiye ederim...

Malzemeler ;

1/2 kilo Tavuk Bonfile
1 yemek kaşığı Tat Domates Salçası
1 çay bardağı Kırlangıç Ayçiçek Yağı 
TuZ, Pulbiber, Kekik

Hazırlanışı ;

* Bonfile yıkanır, zarı varsa temizlenir ve ortadan ikiye kesilir (inceltilir).
* Baharat, Ayçiçek Yağı ve Domatesten oluşan sosumuz hazırlanır.
* Bonfile bu sosa yatırılır, 15-20 dk marine edilir.
* Dinlendilirilmiş bonfile, yağlı kapıt serilmiş tepsiye dizilir, 250 derece ısıtılmış fırında, üzeri kızarana               kadar pişirilir.
* Servise hazırdır.
* AFİYET OLSUN...

4 yorum:

  1. işte bunu yap bunu yap bana soslu tavuk bonfile kemiksiz yağsız :) hahahaha

    YanıtlaSil
  2. :)))
    ben de yiyebildim hayret ettim kendime
    var bir gelişme :))

    YanıtlaSil
  3. ye ye kuzum faydalı et ye tavuk ye sen bana bakma yağlı yapğsız ye hepsini..

    ben sadece kemiksiz yağsız yiyebiliyorum :)

    sen ye ama bol bol ayran iç :)

    YanıtlaSil