17 Temmuz 2010 Cumartesi

Babam İçin Hazırladığım Kahvaltı & Yoğurtlu Havuç Salatası & Yumurtalı Altın Ekmek


Canım, Biricik babam 15 günlüğüne Babaannem ve Dedemin yanına (hasta oldukları için) Giresun'a ziyarete gitmişti. Hergün telefonla konuşuyor olmamız bana yetmiyordu tabi. Çok özlemiştim canım babamı. Giresun'a gitmeden kısa bir süre önce babamla ilgili kötü bir rüya görmüştüm ve etkisinde kalmıştım. Sürekli ağlıyordum, babamla telefonla konuşamıyorduk bile ağlamaktan. Neyse ki babam sonunda gelmişti, hafta sonu gidip görecektim çok mutluydum. Hastahaneye kan sonuçlarımı göstermeye gittiğim Cuma günü, dönüşte ablama uğramıştım bir baktım ki babam karşımda. Çok mutlu oldum babamı gördüğüme, sarıldım öptüm, insan bakmaya bile doyamıyor yeri geldiğinde.. O günün akşamı yeğenim ateşlendi ve babam da kaldı (Gerçi ben ısrar etmiştim kalamsı için). O gece saat 2 gibi döndük evimize eşimle, babam da orada kaldı ama kahvaltıyı bende yapacağımızın kararını vermiştik bile. Babam için hazırlanan bir sofra başlığını bu yüzden yazdım. Canım babam seni çok seviyorum.. Hep yanımızda olduğun için teşekkür ederim. İyi ki Varsın...


 Malzemeler ;

3 adet havuç
3-4 yk Kırlangıç Ayçiçek Yağı 
3 yk yoğurt
Pul Biber, Tuz, Nane
Sarımsak

Hazırlanışı ;

* Havuçlar soyulur, rendelenir ve teflon tavada yağı eklenerek sotelenir.
* Sotelenen havuçlar soğumaya bırakılır, o sırada sarımsak ayıklanır rendelenir, tuz ile birlikte yoğurda eklenir. Kaşık yardımı ile krema kıvamına gelene kadar çırpılır.
* Soğuyan havuç servis tabağına alınır, yoğurt üzerine eklenir.
* Başka bir tava da, pul biber ayçiçek yağı hafif kavrulur ve yoğurdun üzerine dökülür, Nane ile süslenir.
* Servise hazırdır.
*AFİYET OLSUN..



Altın ekmeği duymayan kalmamıştır herhalde, eşim babamın geldiği kahvaltı sabahında, altın ekmekleri ince ince dilimledi ve yumurtaya buladı. Sonra da az yağda kızarttı. Ucundan azıcık ısırmış olsamda damak tadıma uymayan ama farklı bir lezzet olduğunu söyleyebilirim.

1 yorum:

  1. keşke benimde babasını sizin kadar seven bir kızım olsa, çok imrendim doğrusu.

    YanıtlaSil