16 Mayıs 2017 Salı

ISPANAKLI BÖREK TARİFİ


ünaydınlar..
Sabahınız hayr olsun inşallah 🙏🏻🙏🏻
Geçtiğimiz günlerde Ispanaklı Rulo Börek yapmıştım, tarifini paylaşmak istedim.
Ispanağın meşakkatli bir sebze olduğunu düşünmeyen yoktur sanırım 😜
Hazır tazecik tertemiz bahçeden koparılıp soframa gelmişse bir böreği hak etmiş demektir.
Hemen ayıkladım temizledim sirkeli suda beklettim kuruttum ve doğradım..
Devamı tarifte..
Malzemeler ;
3 adet Yufka
400gr Taze Ispanak
1 adet Kuru Soğan
1/2çb Sıvı Yağ
Tuz, Karabiber, Toz Kırmızı Biber
Sosu İçin;
4yk tepeleme Yoğurt
1/2 çb Sıvıyağ
1 adet Yumurta
1 çimdik Tuz
Üzeri için;
Çörek Otu
Tarifi;
Soğan yemeklik doğranır, bir tava içerisine alınır ve sıvı yağ eklenerek sotelenir,
Rengi hafif pembeleşince kıyılmış ıspanaklar ilave edilir ve çok öldürmeden baharatlar eklenir.
Karıştırıldıktan sonra ocaktan alınır, kapağı kapalı bir şekilde dinlenmeye bırakılır.
Sos malzemeleri bir kap içerisinde iyi karışana kadar çırpılır,
Yufkalar ikiye bölünür, toplam 6 parça yufkamız olacak. Yufka tezgaha serilir uzun tarafı bize dönük olacak.
Hazırlanan sostan fırça yardımı ile yufkanın her yerine sürülür,
Ispanaklı harç yufkanın geniş kısmına uzunlamasına yayılır, kenarlardan katlanır ve sarılır, gül böreği şeklinde içe sarılarak yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizilir,
Tüm yufkalar için aynı işlem uygulanır ve kalan sos böreğin üzerine iyice yedirilir,
Üzerine çörek otu serpilir,
180 derecelik ısıtılmış fırında altlı üstlü kızarana kadar pişirilir
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder