17 Mayıs 2017 Çarşamba

BEZELYE VE NANELİ RİSOTTO


Bu akşamın bomba tarifi ile geldim..
İlk defa Risotto yaptım ve tadına baktım.
Kendim yaptım diye söylemiyorum ama çok lezzetliydi..
Neden daha önce yemedim diye söylendim kendi kendime 😋😋😋
Tam kıvamında bir tarif vereceğim size, umarım siz de beğenirsiniz 💕💕
Bezelye ve Naneli Risotto
Malzemeler ;
1 sb Arborio Pirinç (yıkanmadan)
1 adet küçük Kuru Soğan
1lt Tavuk Suyu
50gr Haşlanmış veya Konserve Bezelye
100gr Elma Sirkesi
1gr Safran
30gr Rendelenmiş Permasan
4-5 dal Taze Nane
40gr Tereyağı
Tuz, karabiber
Zeytinyağı
Tarifi ;
Bir tencerenin içerisine zeytinyağını koyun ve ısıtın,
Soğanı küçük küp şeklinde doğrayın,
Soğanları ekleyin ve sürekli karıştırarak soteleyin, renk almamalarına dikkat edin,
Pirinci ekleyin, şeffaflaşınca sirkeyi ve safranı ekleyin, suyunu çektirin,
Kepçe kepçe sıcak tavuk suyundan ekleyin ve karıştırmaya devam edin (7kepçe kullandım)
Risotto kremamsı bir kıvama gelip, pirinçler de pişmiş ama hala biraz sert kaldığında risottoyu ocaktan alın,
Ateşten aldığınız risottonun içine tereyağını ekleyin ve hızlı hızlı karıştırın,
Permesan, ince ince kıyılmış nane ve haşlanmış bezelyeyi ekleyip tekrar karıştırın,
Tuz karabiber ilave edip servis yapın,
Afiyet olsun 😋😋😋

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder