1 Haziran 2009 Pazartesi

TRUFFS




Malzemeler:

100 gr bitter çikolata,

100 gr sütlü çikolata, (isterseniz değişik alternatifler deneyebilirsiniz, mesela kahveli çikolata vb.)

3 paket vanilya

200 ml süt kreması (bir küçük kutu)

2 çorba kaşığı pudra şekeri

100 gr oda sıcaklığında beklemiş margarin

bu ölçülerden yaklaşık 38-40 adet truf çıkıyor.

Hazırlanışı;

Süt kremasını, vanilyayı ve pudra şekerini beraber kaynatalım. Kaynadıktan sonra içerisine çikolatalarımızı kıyarak ilave edelim ve tahta bir kaşıkla karıştırarak eritelim. Hazırladığımız karışımı buzdolabında en az 2 saat bekletelim.
İki saat sonra buzdolabından karışımımızı çıkartalım ve oda sıcaklığında beklemiş margarinimizi ilave edelim. Mikser ile çırpalım. Buraya kadar temel truf tarifini yerine getirmiş oluyoruz. Ben bu aşamada içerisine marketten aldığım toz haline getirilmiş fındıktan yarım paket ilave ettim ve mikser ile biraz daha çırptım. Elimize iki adet tatlı kaşığı alalım. Hazırladığımız karışımdan yuvarlak toplar şeklinde alıp yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye dizelim. Ve bu hazırladığımız çikolataları buzdolabında 1 saat bekletelim.
Bir saat sonra buzdolabından hazırladığımız çikolataları çıkartalım. Ben bir tabağa kakao,bir tabağa hindistan cevizi koydum. Siz türk kahvesi, parça çikolata , esmer şeker vb. aklınıza gelebilecek birçok malzemeyi dışını kaplamak içim kullanabilirsiniz.
Hazırladığınız bir toptan elinize alıp dikkatlice tam düzgün bir şekil verelim.Ve bunu kakaolu tabak içerisinde iyice gezdirelim. Her tarafının kakaoya bulanması gerekiyor. elimizle çok fazla ellememeye dikkat edelim. Biten trufu küçük truf kağıdının içerisibe dikkatlice yerleştirelim. Tüm çikolatalar bitene kadar aynı işleme devam edelim. Ben yarısını kakaolu yarısını hindistan cevizli yaptım.

Trufları buzdolabında muhafaza edelim. Çok fazla oda ısısında kalırsa truflarımız erir..

Kaynak: http://pastaci.blogspot.com/2006/01/bayram-trufs.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder