3 Ocak 2011 Pazartesi

Tereyağlı İşkembe Çorbası


Malzemeler ;

200 gr İşkembe
1 adet Orta Boy Soğan  
 3-4 Diş Sarımsak
1/2 Limon
Tuz
1 Yemek Kaşığı Un
1,5 Yemek Kaşığı Tereyağ
6 su bardağı su
Pul Biber

Hazırlanışı ;

* İşkembe temizlenir, yıkanır ve derili ise derisi yüzülür.

* İşkembe tencereye alınır, sarımsak bütün olarak, soğan dörde bölünerek, tuz ve limonun suyu sıkılarak tencereye konur, üzerine su eklenir.

* İşkembe yumuşayana kadar orta derece ateşte kaynatılır daha sonra suyu ayrı bir kaba süzülür, işkembe küp küp olacak şekilde doğranır.

* Ayrı bir  tencerede tereyağı ve un kavurulur, süzdüğümüz su yavaş yavaş eklenir (un topaklanmasın diye)

* İçerisine işkembe eklenir ve 10-15 dakika karıştırarak kaynatılır.

* Üzüm sirkesi, sarımsak eşliğinde servis yapılır, üzeri için tereyağ ve pulbiber yakılır.

* Sıcak servis edilir.

AFİYET OLSUN..

4 yorum:

  1. sevmem ama eline sağlık..

    buarada barnunyaya yorum yapacaktım yoruma kapalı sanırsam :)

    tarçınlı nasıl oldu beğendinmi bende denicem :)

    yemekteyiz muahmmer ketenci imzalı :P

    bende merak ettim barbunya yahnisi diyor adınada :)

    YanıtlaSil
  2. sağol canım,

    evet kapatmışım nasıl becerdiysem :)) açtım şimdi..

    bu ara yemekteyiz tariflerine merak sardım canımın çektiklerini yapıyorum. adı aklıma gelmemişti söylediğin iyi oldu değiştireyim hemen :)
    biz çok beğendik yap tavsiye ederim cnm

    YanıtlaSil
  3. denicektim cnm zaten şeker olduğu için tarçında yakışır piyazlık soğanla..

    ama ben taze barbunya ile denicem :)

    şöle yemek niyetine :)

    YanıtlaSil
  4. yap yap nefis oluyo :)

    YanıtlaSil