2 Ocak 2011 Pazar

Tarçınlı Kremalı Enfes Özel Çikolata Soslu Sütlü Tatlı


Bu tarifi tarifrehberi.com meloşun ellerinden bizzat yedim ve çok beğendim. Hemen bu tatlıyı yapmaya koyuldum ve nefis oldu.. Tarifi aynen aktarıyorum.

Malzemeler:

1.5 su bardağından çok az fazla un

1.5 su bardağından çok az fazla tozşeker

2 litre süt

1 Tatlı kaşığı Tarçın

200 ml.Sek Süt Kreması

Üzeri İçin Sos: ( Bu sos bana aittir )

300 gr.Cklt Bitter Kuvertur Çikolata

1 su bardağı Süt
Süslemek İçin:

Cklt Damla Çikolata

Hindistan Cevizi
(ben kullanmadım)


Hazırlanışı:


Süt Kreması Ve Tarçın Hariç Süt,Un,Şeker Bir tencerede buluşturulurak karıştırılır.

Pütür kalmaması için blendere vurulur.

Orta ateşte sürekli karıştırılarak kaynayana kadar pişirilir.

Kaynadıktan sonra altı kısılır 10 dk.daha karıştırılarak pişirilmeye devam edilir.

Daha sonra ocağın altı kapatılır ve muhallebimiz 30 dk dinlendirilir.

Ardından içerisine Süt Kreması Katılır.Ve Tekrar El Blenderi ile 5 dk.vurulur.Tarçında içerisine ilave edilir.

Borcam tepsiye süt kremalı karışım yayılır yada cuplara paylaştırılır (cuplara daha çok yakışacaktır kıvamı açısından )

Ardından küçük bir tencerede 1 bardak süt ile kırılmış çikolatalar karıştırılarak ocakta eriyene kadar pişirilir.

Karışım erimiş ve koyu bir kıvama gelince altı söndürülür.

Bu sos borcamın üzerine yada cuplara pay edilir.

Damla çikolata ve hindistan cevizi ile süslenir.

En az 5-6 saat dinlendirilerek servis edilir.

Afiyet Olsun..

Tarif Rehberi Ziyaret Etmeyi Unutmayınız.. Nefis tarifler sizleri bekliyor..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder