5 Şubat 2012 Pazar

Damla Çikolatalı İki Renkli Kek



Bugün teyzem eniştem kuzenim ve kızı geldiler.

Hem ev ziyaretine hem de kızımı görmeye.

Poğaçam ve kurabiyem vardı buzlukta ilk işim onları çıkarmak oldu daha sonra evi süpürdüm dağınıklığı topladım ve kek yapmaya koyuldum.

Sonuç mu??

Harika oldu, çok beğenildi, geri kalan kekleri buzluğa attım.

Ani bir misafir gelişinde çıkarıp ikram etmek için.     


Malzemeler ;

2 adet Yumurta
1 su bardağı Toz Şeker
1 su bardağı Ayçiçek Yağı
           1 su bardağı Yoğurt           
   1 paket Vanilya
1 paket Kabartma Tozu
1/2 paket Kakao
1 çay bardağı Damla Çikolata
Aldığı Kadar Un (2,5-3 su bardağı kadar)

Hazırlanışı ;

* Şeker ve yumurta mikser yardımı ile çırpılır.

İçerisine sırasıyla, yoğurt, ayçiçek yağı, vanilya, un ve kabartma tozu eklenir, kek kıvamını alana kadar çırpılır.

* Margarin ile yağlanmış kek kalıbına, kek harcının bir kısmı dökülür. Geri kalan kısma kakao eklenir ve çırpılır.

* Kek kalıbındaki hamurun üzerine damla çikolata serpilir, üzerine kakaolu kek harcı eklenir ve geri kalan damla çikolata da kakaolu harcın üzerine serpilir.

* 175 derece ısıtılmış fırında 25-25 dakika pişirilir. (Fırından fırına farklılık gösterebilir)

* Servise Hazırdır.

 AFİYET OLSUN..

4 yorum:

  1. Hahahaha :)) Kekleri banamı sakladın :P Ben anlamam ben taze isterim :)))

    Şaka bi yana eline sağlık cnm güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  2. sağol cnm
    yaparım kız ne demek :P
    sen gelene kadar çoktan bitmiş olur zaten :))

    YanıtlaSil